Turistički vešeraj je knjiga Maje Rogan, turističkog vodiča, pisca i diplomate. Knjiga se sastoji od 80 priča iz njene turističke prakse.

Osvajački pohodi i seobe naroda odvijaju se danas kao i u prošlosti. Nema više, međutim, masovnih hodočašća u njihovom nekadašnjem obimu. Umesto toga, pojavila se njihova profana verzija u vidu planetarnog turizma. Poslednjih decenija Srbi, naročito Beograđani, sa čudom gledaju prave horde turista koji se ovde stiču sa svih strana sveta da dožive nešto posebno. Ako im se tako nešto i dogodi, za to su zaslužni posvećeni i vrsni vodiči, a Maja Rogan to bez sumnje jeste. Ali, ona je i mnogo više od toga. Naime, Maja se dosetila i odvažila da svoja stručna i lična iskustva pretoči u uzbudljivo štivo i tako ih objavi.

Da je još među nama, sigurno je da bi se i sam Momo Kapor radovao da čita Majine beleške, crte, priče i opaske. Srbiji, a naročito Beogradu, preko je potrebna ovakva literatura, koja, po renesansnoj sintagmi (docere et delectare), poučava i razonodi. Maja Rogan, bez svake sumnje, veoma brzo je stasala u pisca sa stilom i osećajem, ali to se desilo spontano, onako usput. Njen pravi cilj bio je da nam približi i dočara čitav spektar situacija koje, čak i kada su bizarne, osećamo kao poznate. Njeni redovi prožeti su simpatijom prema turistima svih nacija koji su joj bili povereni, a njen vrcavi humor nikada ne zapada u jalovi i jetki sarkazam, koji malograđani i mediokriteti pogrešno smatraju duhovitošću. Maja Rogan nam istovremeno otkriva slatke i gorke tajne svog posla, sa jedne strane, a sa druge živim bojama slika nam strance tako, da čak i neki potvrđeni stereoripi o njima u ovoj knjizi zvuče sveže i novo.

Kriza u kojoj se čitav svet, pa i naša zemlja danas nalazi u velikoj meri je uzrokovana međusobnim nepoznavanjem, nerazumevanjem, podozrenjem, pa čak i mržnjom među različitim rasama, narodima i religijama. Ta negativna osećanja su, sa svoje strane, posledica lošeg rada ili nerada diplomata, koji bi trebalo da ljude spajaju, ali to ne čine. Mada po obrazovanju istoričarka umetnosti, a po struci vodič, Maja Rogan je primeran diplomatski predstavnik svoje zemlje, naroda i grada. Koliko je samo ona, tokom svojih vođenja razbila predrasuda stranaca prema nama! Ali, isto tako, koliko je ovom knjigom učinila da i mi njih osetimo kao drage i bliske, čak i kada su od nas sasvim različiti! Zbog ove knjige koja će sigurno biti svima drago štivo, Maja Rogan zaslužuje zahvalnost naše javnosti.

Knjiga je već u prodaji u knjižari Akademija (Giunti) u Knez Mihajlovoj 35.