Ova knjiga je opasna za zdravlje

Istina o Staljinu nije više ok za đake u Rusiji

Udžbenik ruskog profesora istorije na Univerzitetu u Permu o represijama u Staljinovo vreme proglašen je „štetnim po zdravlje učenika“.

Autor sada tuži federalnu agenciju koja je knjigu stavila na crnu listu, tvrdeći da iza zabrane stoji jedan staljinistički pokret, piše “Dojče vele“ a prenosi B92.

Reč je o profesoru Andreju Suslovu, čiju je knjigu ruska federalna agencija za nadziranje komunikacija, informativnih tehnologija i masovnih medija „Roskomnadzor“ svrstala na listu knjiga koje su „štetne po zdravlje učenika“.

Suslov je u razgovoru za Dojče vele rekao da je knjigu zajedno sa još jednim kolegom napisao 2015. godine i da je ona objavljena uz pomoć ruske nekomercijalne organizacije “Centar za političko obrazovanje i ljudska prava“.

„Knjiga je namenjena učenicima viših razreda i može se koristiti i izvan nastave. Knjiga pomaže učiteljima i učenicima da steknu bolji uvid u istoriju staljinizma i njegove posledice“, kaže Suslov.

Za vreme predstavljanja knjige regionalna ministarka obrazovanja u Permu čak je ponudila da se knjiga objavi i na internet stranici Ministarstva, što je kasnije i urađeno. Međutim, kada je Roskomnadzor knjigu okarakterisao kao „opasnu po zdravlje učenika“, knjiga je odmah nestala s tog portala.

Pored toga, državno tužilaštvo je od „Centra za političko obrazovanje i ljudska prava“ zatražilo da na svojoj stranici napomene da se knjiga preporučuje samo osobama starijim od 18 godina. Suslov i Centar su Okružnom sudu u Permu podneli tužbu protiv Roskomnadzora.

Suslov tvrdi da su aktivisti staljinističkog pokreta „Sut vremeni“ protiv njegove knjige. Poslali su pisma na različite adrese u vlasti, a u leto 2016. godine je Roskomnadzor izvesnog stručnjaka Dmitrija Usuna opunomoćio da napiše stručni izveštaj o knjizi. Suslov pretpostavlja da je Usun povezan sa pokretom “Sut vremeni“.

Stručnjaci su došli do zaključka da „knjiga promoviše „društvena i antidržavna uverenja“.

Pavel Gurjanov iz lokalnog pokreta „Sut vremeni“ u Permu je izjavio za DV da podržava odluku Roskomnadzora. „Rad Centra za političko obrazovanje i ljudska prava na takvim obrazovnim metodama je samo pokriće za ideološko i političko ispiranje mozga dece u Permu koje se dešava u interesu inostranih sponzora ove organizacije“, kaže Gurjanov.

Autor knjige Suslov tvrdi da mu analiza knjige od Roskomnadzora nanosi štetu i zahteva da se ta analiza ukloni sa njihove internet-stranice.

„Ovo je presedan. Sve se može okarakterisati kao opasnost za zdravlje đece“, kaže Suslov.

Kako ti se čini?
Pokaži to i drugima!

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *